onsdag 15 april 2009

Dikter del 2

När vindarna sjunger,
När bäcken spelar,
När solen skiner.

Då vill jag skratta,
Då vill jag gråta.
Då är jag med dig!

När vindarna gråter,
När bäcken sover,
När solen slocknar.

Då kan jag bara gråta,
Då är du inte med mig!

Alice Göthberg

Jag ser honom ett ögonblick,
En plats en börjar.
Det reser sedan hjärtans slut.
En stund att se dig längst livets slut.

Fina & Naavala

Wow,det här blir inte bra,
Killen som är blodig över hela kroppen är kvar.
Jag sitter fem meter från honom.

Det är svårt att första vad hon har gjort.
Det går bara inte att anmäla det,
Polisen skulle hitta hennes dna på honom.
Man säger ju att sanningen alltid är bäst,

Men den här gången går det inte.

Ebba

Den hon älskar är henne inte trogen,
Allt han sa,har han glömt dom orden?
Hennes tårar ner för kinderna rinner,
Men hennes kärlek till honom aldrig försvinner.

Hon som trodde allt var bra,
Att det var så allt skulle va',

Men nu har hennes hjärta gått sönder,
Och vidare om honom hon drömmer,
Varför ska äkta kärlek vara så svår?
Men med tiden läker nog alla sår.

Angelica Odelberg

Han gör slut för sommaren,
Det är fruktansvärt.
Hon drömde att de var tillsammans igen.

Derja

Inga kommentarer: