fredag 7 maj 2010

Changeling




Jag har länge velat se filmen Changeling. Jag är praktikant här och igår hittade jag filmen här på biblioteket. Jag lånade den, såklart!


Den handlar om Christine Collins (Spelas av Angelina Jolie) som en dag går till jobbet och lämnar sin son Walter hemma. När hon kommer tillbaks ser huset mörkt och öde ut. Hon går in och ropar efter Walter, men får inget svar. Hon hittar honom ingenstans, så hon ringer till polisen och anmäler honom försvunnen. Christine är såklart helt förkrossad och längtar mycket efter sin son. Efter fem månader meddelar polisen att de har hittat Walter. Hon blir helt överlycklig och åker så fort hon kan till tågstationen för att möta honom. Det är bara ett problem, det är inte hennes son som står och väntar på henne... Polisen försöker övertyga henne om att det är hennes son, till och med pojken säger att han är Walter. Christine är dock säker på att det inte är hennes son och hon gör sedan allt hon kan för att hitta den riktiga Walter Collins. Det kommer dock att få jobbiga konsekvenser...


Jag tyckte att filmen var väldigt bra, även fast den var lite hemsk ibland. Det som är mest hemskt är att detta faktiskt är en sann berättelse. Alla skådespelare var jättebra och jag rekommenderar den verkligen!
Praktikanten Anna

1 kommentar:

Fanny sa...

Lite hemsk ibland? Det var över ett år sen jag såg den och jag drömmer fortfarande mardrömmar om den. Det var den hemskaste filmen jag någonsin sett!