onsdag 15 februari 2012

SciFi möter Vilda västern

Såg en film härom kvällen som jag tänkte jag kunde passa på att tipsa om så här mitt på sportlovet. Cowboys & Aliens. Och en ny (i alla fall för mig) crossover-gengre är född: SciFi/vilda västern.

Året är 1873 och Aliens kommer för att ta över jorden. Med början i Vilda västern. Ett gäng cowboys beslutar att kämpa emot och försvara sin stad och dess medborgare. För att lyckas måste de få/ta hjälp från oväntat håll. Cowboys, banditer, sheriffer, indianer – alla måste de stå enade mot den nya fienden.

Huvudrollerna spelas av inga mindre än Daniel Craig (James Bond) och Harrison Ford (Indiana Jones, StarWars m.m.).
Jag tyckte filmen var lite stapplande till en början men den tog sig och slutet var riktigt bra. Kul idé med aliens i vilda västern – och varför inte? Om de kan komma till jorden på film och i tv-serier under 1900- och 2000-talet. Så borde de också kunnat vara här tidigare.

Filmen finns nu att låna på biblioteken.

1 kommentar:

Monika sa...

Den här står på min filmlista på Lovefilm. Kul att den verkar vara något att ha :)