tisdag 6 mars 2012

Noveller

Jag har aldrig varit så förtjust i noveller. Det tar ofta lite tid innan jag kommer in i en bok så det har alltid känts som att precis när historien börjar komma igång och bli intressant så slutar den! På senare tid har jag dock gett mig på några noveller igen för att se om jag har ändrat åsikt kring formatet. Det som först lockade mig till detta var Novellix utgivning av noveller i miniformat. Jag har bara hunnit läsa några stycken och av dem kan jag inte säga att jag är överväldigad, men det är en bra idé. Och hemskt söta, det är böckerna verkligen! Fina små böcker som lätt får plats i väskan och bra att ha med sig på spårvagnen, när man behöver något lagom långt att läsa.

De författare som finns representerade i utgivningen är bland andra Johanna Thydell, Jonas Karlsson, Jonas Hassen Khemiri och Maria Sveland. Alla trevliga och läsvärda författare!

Om du vill se vilka noveller de har gett ut kika på Novellix hemsida eller bläddra i bibliotekskatalogen!

Inga kommentarer: