onsdag 19 februari 2014

Boktips!

                                             Hej alla bokslukare!
 
 

Ett jättebra boktips är triologin De utvalda. Den består av böckerna Tankeläsaren, Monstrets dotter och Hemligheternas rike. Orginalsrpåket är engelska och jag (som håller på att läsa Monstrets dotter på engelska) tycker att det är bättre ordval i de böckerna, vilket det oftast är eftersom författaren då själv valt sina ord. På engelska har böckerna inget samlingsnamn, de heter bara Graceling, Fire och Bitterblue (vilket enligt mig är hundra gånger bättre titlar än "översättningarnas"). Böckerna tillhör genren Fantasy ,och om det är nägot författaren Kristin Cashore aldrig saknar är det just fantasi. Om du gillar spänning, action, en del humor och ironi samt komplicerad kärlek ska du definitivt läsa böckerna. Jag svär på att det inte är en överdrift när jag säger att jag är helt besatt av böckerna, jag läste ut dem alla på en vecka -trots att jag var i fjällen- och i flera månader har jag fortsatt att läsa mina favoritdelar om och om igen. Jag må vara lite galen, men missa inte den här omtalade boksuccén!   /Alina - praktikant på Askims bibliotek

1 kommentar:

Hanna sa...

Man bli ju supersugen!