torsdag 6 mars 2014

Min vecka som praktikant med ett bok och filmtips!

Hej på er!
Mitt namn är Jonna och jag är 15år. Under v.10 praktiserade jag på Västra Frölunda Bibliotek. Jag fick ett schema med uppgifter och arbetstider som jag skulle följa och passa. För det mesta fick jag plocklappar. Det är ett papper med namn på böcker som är reserverade . Mitt jobb var att leta reda på de här böcker och skicka dem vidare till det bibliotek i Göteborg som har reserverat boken. Fast egentligen är det inte jag som skickar iväg dem, jag lägger dem på en vagn som skickas videra, hursomhelst. Det var kul!
Men det var inte det ända jag gjorde. Jag stodd även i servicedisken och jobbade i barnavdelningen. Det var finas inrett i barnavdelningen!
Jag vill dela med mig ett bok och filmtips till er kära läsare. Både filmen och boken har samma namn, den heter ''Boktjuven''. Första gången jag kom i kontakt med den här boken var faktiska här om dagen. Jag och min kompis gick på bio och tittde på filmen. Min kompis ville se den här filmen som hon hade läst sedan tidigare. Jag blev tagen av filmen direkt. Man blir tagen av filmen och man förälskar sig i huvudkaraktererna. Dagen efter ville jag läsa boktjuven. Jag har börjat på den nu och den har inte svikit mig!
Ni kan låna boktjuven på biblioteket om ni vill. Boktjuven är skriven av en författare från Australien, hans namn är Markus Zusak.
Boken finns både på engelska och svenska. Den finns även som en E-bok. Ni kan låna boktjuven på alla Göteborgs bibliotek. Hoppas ni vi läsa eller se boktjuven efter det här. Annars kan ni göra både ock! Ha det bra!!!// Jonna<3 br="">


Inga kommentarer: