fredag 4 april 2014

MIN PRAO

Hej!

Jag var vid Västra Frölundas bibliotek och praoade v .
Det har varit mycket angenämt här och personalen har varit ytterst vänliga och gästfria mot mig.
Det har varit en mycket lärorikt,spännande och intressant att jobba här som praktikant.

För det mesta fick jag arbeta med bokuppsättningen och plocklappar. Det var mycket roligare än det låter och jag fick lära mig mycket nyttiga saker . Genom plocklapparna samt bokuppsättningen fick jag lära känna olika bokhyllor för olika typer av spännande och intressanta böcker mycket bättre än jag kände och visste om förut.

Alla typer av spännande och intressanta böcker som jag inte visste fanns här hittar jag nu på nolltid tack vare dessa upgifter.
Jag har även fått gå och besöka personallokalen och det var faktiskt en lärrik och spännande upplevelse. Jag fick lära mig mycket om hur Frölundas bibliotek arbetar och hur personalen har det.
Jag fick även en liten inblick i hur det är att vara bibliotekarie. Det verkar vara ett ganska roligt jobb,med tanke på alla projekt man får arbeta med och alla människor man får träffa varje dag m.m .

Jag har även lärt mig att Västra Frölunda bibliotek inte bara är en plats för att låna en massa böcker,utan den har en massa andra attraktiva material här som jag lärt känna.
Det finns bland annat data- och tvspel,cd-skivor,filmer och massa annat så jag skulle starkt rekomendera detta bibliotek till samtliga. Och med tanke på att det är Göteborgs näst största bibliotek kan ni själv föreställa er alla attraktiva material som finns här.

Det här var bara några av sakerna jag hade att säga om Västra Frölunda bibliotek. Jag hade mycket mer positva kommentarer kvar men de får tyvärr vänta eftersom jag nu vill övergå till ett annat ämne och istället rekomendera en bok för er som jag hitills lär döma som den bästa,mest spännande, interssanta,händelserika,fantasifullla,ideerika bok jag läst.
Lägg till bildtext
 Boken är uppdelad i många serier men själva boken handlar om en pojke vid namn Harry Potter och är en fantasy bok. Ni har säkert hört talas om den,eftersom alla jag känner gjort det och det finns mycket populära filmer om envar av Harry Potter böckerna,filmer som ni säkert sett eller hört talas om.
alla harry potter böckerna xD
Boken utspelar sig i England i huvudstaden London och som jag tidigare nämnde handlar den om Harry Potter. Harry Potter föds som trollkarl av hans två trollkarlsföräldrar Lily och James Potter. Dock blir Harry föräldralös efter en attack från den mäktigaste svart-magi trollkarlen i berättelsen, Lord Voldemort .
Harrys barndom blir hård hos sin mammas syster och hennes man och son Dudley som tar chansen när han än får den att slå Harry,vilket han tycker är kul.
Men dagen då harry får beskedet att han är trollkarl och upptäcker sina magiska krafter förändras hans liv. Han flyttas till Häx och Trollkarlsskolan Hogwarts där han träffar vännerna Ron och Hermione. Och det är där hela berättelsen börjar. Det blir en händelserik,dramatisk och lärorik upplevelse för Harry Potter under hans skolår och berättelsen fångar verkligen läsarens intresse.
Så läs den! Du kommer inte att ångra dig .
P.s  Den första boken heter Harry Potter och De vises sten.
 
Mirco

 

Inga kommentarer: