fredag 10 oktober 2014

The hobbit boken och filmen

Hej, jag hetter Anton och hade prao på
Västra Frölunda bibliotek under vecka 41.

Att praoa på Frölunda bibliotek var roligt och jag fick veta mycket om vad en bibliotekarie gör. En bibliotekarie har mycket olika uppgifter som att hitta och sortera  böcker, vara på receptionen och mycket mer. Hur som helst, nu vill jag fråga dej som läser min uppsats om du såg filmen The Hobbit och om du har läst boken. Om du har gjort det så tror jag att du tänkte nån gång på att hälften av det som står i filmen är inte med i boken. Men det kan man förstå, de skulle ju göra en lagom stor stor bok till en trilogy där varje film är minst två timmar lång. Ändå så tycker jag att det var en bra ide att komma på sina egna ideer för att det gör filmen mer spännande för dem som har läst boken. Hoppas de som gör filmen ska vara minst lika kreativa under inspelningen av den sista filmen Och om ni har inte läst boken eller sett filmen så rekomenderar jag att göra det båda är väldigt bra!

                                                    Anton

Inga kommentarer: