onsdag 4 februari 2015


Hej, jag heter Emely, 14 år, och praoar här på biblioteket.  Jag tycker om att spela sims och därför tänkte jag berätta om det.

Spelet går ut på att man skapar en sim eller ett hushåll som man bestämmer över. En sim är som en digital människa (en sim, flera simmar). Simmen eller simmarna som man bestämmer över lever i en stad som har en egen historieutveckling. Alltså att andra simmar som lever i samma stad också kan interagera med andra och bestämma över sig själva.


Spelet finns till både pc och mac och man börjar med grundpaketet och kan sedan köpa till expansionspaket och prylpaket.

Det jag gillar med spelet är att man får bestämma precis hur man vill och det finns inga regler.  Man är alltså som en gud och dessutom så tar spelet aldrig slut, själv har jag  spelat i sex år och har inte tröttnat.

//Emely - prao Västra Frölunda bibliotek

Inga kommentarer: